SZANOWNI PAŃSTWO !
Izba Przemysłowo – Handlowa we współpracy
z Kancelarią Prawno-Podatkową GWW
zaprasza do udziału w szkoleniu stacjonarnym:
Rekojmia i gwarancja – nowe zasady reklamacji
– Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa
Termin szkolenia: zostanie ustalony po zebraniu minimalnej grupy.
Czas trwania: 9:30 – 14:00
Prowadzący: Ekspert z Kancelarii Prawno- Podatkowej GWW.
Kancelaria GWW jest jedną z największych firm prawniczych w Polsce. Istnieje od 1996r. Posiada biura w Warszawie, Poznaniu, Wrocławie i Rzeszowie. Swoją praktykę prowadzi pod markami GWW Legal i GWW Tax. GWW należy do grona członków Izby Przemysłowo-Handlowej w Rzeszowie.
Program szkolenia:
- Rękojmia:
- pojęcie rękojmi,
- omówienie wprowadzonych zmian,
- prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, gdy towar jest wadliwy,
- termin przedawnienia o roszczenie o usunięcie wady lub wymianę – wydłużenie nawet do 6 lat.
- Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową:
- przeniesienie regulacji dotyczących konsumentów z kodeksu cywilnego do ustawy o prawach konsumenta,
- niezgodność towaru z umową zamiast pojęcia wady fizycznej i wady prawnej,
- możliwość zwolnienia z odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową (po poinformowaniu konsumenta, że dana cecha towaru odbiega od wymogów).
- Gwarancja:
- pojęcie gwarancji,
- omówienie wprowadzonych zmian,
- obligatoryjność gwarancji jakości,
- rękojmia a gwarancja.
- Czas na złożenie reklamacji oraz jej rozpatrzenie:
- wydłużenie czasu na zgłoszenie, że towar był wadliwy już w chwili dostawy do klienta – z roku do dwóch lat,
- skrócenie terminu na udzielenie odpowiedzi konsumentowi z 30 dni na 14.
- Zasady odbioru reklamowanego produktu:
- za każdym razem, kiedy konsument zareklamuje towar, koszty odbioru poniesie przedsiębiorca.
- Co przysługuje w ramach reklamacji:
- uporządkowanie kolejności uprawnień jakie przysługują konsumentowi – w przypadku pierwszej reklamacji naprawa towaru lub wymiana, dopiero po odmowie usunięcia wady lub wymiany przez przedsiębiorcę, konsument będzie miał prawo odstąpienia od umowy.
- Prawo do zwrotu produktów zakupionych od firmy i od osoby prywatnej:
- podanie informacji do wiadomości konsumentowi dokonującemu zakupu przez internet,
- w przypadku zawarcia umowy na odległość z przedsiębiorcą mamy prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy,
- w przypadku zakupu od innego konsumenta nie przysługuje takie uprawnienie,
- status konsumenta również dla osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, która zawiera umowę związaną bezpośrednio ze swoim biznesem, jednak pod warunkiem, że z jej treści wynika, że nie ma ona charakteru zawodowego.
Sprzedaż online – nowe regulacje
- Regulacje dotyczące obniżki cen, promocji oraz aktualnych cen.
- Nowe obowiązki portali informacyjnych.
- Status konsumenta.
- Plasowanie produktów.
- Opinie konsumentów.
- Indywidulane dostosowywanie ceny.
- Towary z elementami cyfrowymi, treści i usługi cyfrowe.
- Umowy opłacone danymi osobowymi.
- Regulacje dotyczące umów zawartych podczas nieumówionej wizyty w domu konsumenta lub wycieczki.
KOSZT SZKOLENIA dla 1 osoby: 400zł + VAT 23%, dla członków Izby 370 zł + VAT 23%. (koszty obejmują: materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, przerwy kawowe oraz lunch).
MIEJSCE SZKOLENIA: Restauracja „Galaktyka” w Rzeszowie, ul. Z. Kozienia 3
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE:
Udział w szkoleniu jest płatny.
Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest skontaktowanie się telefoniczne
z IPH w Rzeszowie tel. 17 854-90-50 / uzupełnienie powyższego formularza zgłoszeniowego / wysłanie zgłoszenia oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
a także potwierdzenia przelewu na konto:
PKO BP SA I Oddział w Rzeszowie 27 1020 4391 0000 6802 0078 8752
adres email szkolenia@iph.rzeszow.pl