Skip to content
ul. Słowackiego 24/47, 35-060 Rzeszów
Izba Przemysłowo-Handlowa w Rzeszowie

Izba Przemysłowo-Handlowa w Rzeszowie

  • Home
  • O izbie
    • Władze Izby
    • Nasza Izba
    • Księga znaku
  • Członkostwo
    • Firmy członkowskie
    • Oferty firm członkowskich
    • Dołącz do nas
  • Szkolenia
  • Legalizacja
  • Wiarygodna Firma i Lider Województwa 
    • Gala 2025
    • Gala 2024
    • Gala 2023
    • Gala 2022
  • Współpraca
    • Projekt „Nowoczesna Firma”
    • Misje gospodarcze
    • KLASTER INNOWATOR
  • Kontakt
Menu Zamknij
  • Home
  • O izbie
    • Władze Izby
    • Nasza Izba
    • Księga znaku
  • Członkostwo
    • Firmy członkowskie
    • Oferty firm członkowskich
    • Dołącz do nas
  • Szkolenia
  • Legalizacja
  • Wiarygodna Firma i Lider Województwa 
    • Gala 2025
    • Gala 2024
    • Gala 2023
    • Gala 2022
  • Współpraca
    • Projekt „Nowoczesna Firma”
    • Misje gospodarcze
    • KLASTER INNOWATOR
  • Kontakt

Podsumowanie 2025 roku w zakresie obowiązków płatnika

SZANOWNI PAŃSTWO!

Izba Przemysłowo – Handlowa w Rzeszowie
zaprasza na szkolenie stacjonarne

 Podsumowanie 2025 roku w zakresie obowiązków płatnika

Termin szkolenia: 8 stycznia 2026r. 
Czas trwania: 

Prowadzący: Bożena Domino – specjalista ds. podatków dochodowych, wykładowca uczelni wyższej.

Program szkolenia:

  1. Skutki otrzymanych interpretacji podatkowych dla podatnika.
    2. Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych wynikające z ordynacji podatkowej.
    3. Propozycje zmian w podatku PIT na 2026r
       – zwolnienie świadczeń ratowniczych dla strażaków
       – nowa stawka podatku od wygranych
       – opodatkowanie programistów
       -programy lojalnościowe
       -ulga mieszkaniowa
       -sprzedaż rzeczy po leasingu i darowiźnie
    4. Nowe interpretacje podatkowe
       -ulga na niepełnosprawne dziecko
       -spotkania integracyjne współpracowników
       – dochody małżonków 112.000zł przy uldze na 1 dziecko
       -ulga termomodernizacyjna- wybrane zagadnienia
    5. Prawidłowe sporządzanie informacji i deklaracji PIT za rok 2025, – rodzaje formularzy obowiązujących płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, PIT-8C), omówienie aktualnych wzorów i zasad ich wypełniania, z uwzględnieniem „przypadków szczególnych”, np. przejęcie pracowników z innej firmy, świadczenia przekazane „obcemu” pracownikowi .
    6. Przychody ze stosunku pracy – omówienie poszczególnych pól formularza PIT w tym m.in.:
       a) Wynagrodzenia i świadczenia pozapłacowe zasady ujmowania w PIT– praktyczne przykłady.
       b) Pracownik oddelegowany do pracy zagranicę a PIT-11: Zaliczki odprowadzane do polskiego i zagranicznego organu podatkowego, czy i w jaki sposób wypełnić PIT-11).
       c) Przychody z innych źródeł, od których płatnik pobiera zaliczkę na PIT – rodzaje świadczeń kwalifikowanych do tego źródła.
       d) Kwota zmniejszająca podatek, pracownicze KUP w trakcie i po ustaniu zatrudnienia, wybór wspólnego rozliczenia z małżonkiem lub dzieckiem – stosowanie w trakcie roku a zasady wypełniania PIT-11.
       e) Ulga dla seniora – bieżące problemy, najnowsze interpretacje, prawidłowe rozliczenie w zeznaniu PIT.
       f) PIT dla młodych – omówienie wybranych problemów.
       g) Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – limity zwolnień (świadczenia rzeczowe i pieniężne, zapomogi, dopłaty do wypoczynku) oraz inne zwolnienia z PIT – omówienie wybranych zagadnień.
       h) Błędy płatnika przy naliczeniu zaliczki na podatek a PIT-11.
       i) PIT 11 przy zerowej zaliczce w kontekście obowiązku płatnika

7. Wynagrodzenie wypłacane przelewem a przychód podatkowy.
8. Praca wykonywana w różnych miejscach w tym samym miesiącu a pracownicze koszty uzyskania przychodów
9. Polisy dla pracowników/zleceniobiorców – skutki podatkowe
10 Prawo do ulgi dla samotnego rodzica po rozwodzie w praktyce organów skarbowych – omówienie zasad ulgi w wyjaśnieniach Ministra Finansów.
11. Podatek od spadków i darowizn a podatek dochodowy – w kontekście świadczeń ponoszonych przez zakład pracy za pracowników/członków ich rodzin, m.in. dzieci w tym m.in. karty podarunkowe, bony podarunkowe, karty pre-paid, system kafeteryjny – nowe interpretacje.
12. Zwrot kosztów odwołanego urlopu – skutki podatkowe
13. Ekwiwalenty za pranie odzieży roboczej pracownika/zleceniobiorcy.
14. Wypłaty po śmierci pracowników/zleceniobiorców/radnych, w tym zasiłków – skutki podatkowe.
15. Opodatkowanie świadczeń dla emerytów/rencistów w kontekście zwolnień podatkowych – omówienie.
16. Wygrane w grach i konkursach – skutki podatkowe dla płatnika, omówienie.
17. Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom gadżetów firmowych i nagród.
18. Posiłki finansowane przez pracodawcę a skutki podatkowe – m.in. omówienie warunków potencjalnego zwolnienia, w tym usług cateringowych na rzecz pracowników.
19. Świadczenia medyczne finansowane przez pracodawcę – konsekwencje podatkowe.
20. Opodatkowanie samochodów służbowych w aktualnych wyjaśnieniach organów skarbowych – w tym m.in. zwroty za ładowanie służbowego samochodu elektrycznego we własnym zakresie przez pracownika poza godzinami pracy.
21. Samochód dla Prezesa na kontrakcie managerskim – skutki podatkowe.
22. Formularz PIT-2 (9) – wybrane problemy.
23. Respektowanie oświadczeń PIT-2 pracownika po ustaniu zatrudnienia – wyjaśnienia organów skarbowych.
24. Kursy językowe dla członków Zarządu, Rady Nadzorczej, pracowników oraz osób towarzyszących – omówienie uwarunkowań ewentualnego zwolnienia przychodu.
25. Koszty z tytułu praw autorskich – wybrane problemy.
26. Prezenty dla kontrahentów w aspekcie podatkowym.
27. Pytania i odpowiedzi

KOSZT SZKOLENIA 1 osoby: …. zł + VAT 23% (dla członków Izby …. zł + VAT 23%)
(koszty obejmują:  materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, przerwy kawowe, lunch).

MIEJSCE SZKOLENIA:  Rzeszów

Rejestracja na szkolenie jest obowiązkowa i odbywa się poprzez uzupełnienie formularza po prawej stronie —>  

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE:

Udział w szkoleniu jest płatny.

    Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest uzupełnienie powyższego formularza zgłoszeniowego.

    Przesłanie zgłoszenia jest jednoznaczne z  wyrażeniem zgody na wystawienie i przesłanie faktury w formie elektronicznej.

    Rezygnacja ze szkolenia jest możliwa do 3 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. W przypadku rezygnacji z udziału w czasie krótszym niż 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik zobowiązany jest wskazać swojego zastępcę na czas szkolenia lub do uregulowaia pełnej płatności w przypadku nieobecności.

    W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
    tel. 17 854-90-50, email szkolenia@iph.rzeszow.pl

     
    Program szkolenia w wersji PDF

    Newsletter

    Mapa dojazdu

    Kontakt:

    ul. Słowackiego 24/47
    35-060 Rzeszów
    tel.:  +48(17) 8549050 / 8549049
    e-mail: iph@iph.rzeszow.pl, sekretariat@iph.rzeszow.pl, szkolenia@iph.rzeszow.pl

    KRS: 0000171929
    REGON: 005151703
    NIP: 813-02-68-780
    KONTO: PKO BP SA 27 1020 4391 0000 6802 0078 8752

    Copyright 2025 - IPH Rzeszów
    Skip to content
    Open toolbar Dostępność cyfrowa

    Dostępność cyfrowa

    • powiększ tekstpowiększ tekst
    • pomniejsz tekstpomniejsz tekst
    • skala szarościskala szarości
    • wysoki kontrastwysoki kontrast
    • negatywny kontrastnegatywny kontrast
    • jasne tłojasne tło
    • podświetl linkipodświetl linki
    • czytelna czcionkaczytelna czcionka
    • Reset Reset