SZANOWNI PAŃSTWO!
Izba Przemysłowo – Handlowa w Rzeszowie
zaprasza na szkolenie stacjonarne
Nowe wyzwania w handlu międzynarodowym 2025+
reforma unijnego Kodeksu Celnego, CBAM, EUDR, PEM oraz ryzyka w obsłudze celnej przedsiębiorstwa
Termin szkolenia: 5 grudnia 2025r. –
Czas trwania: 10:00-15:00
Prowadzący: Tomasz Sętkowski
Jako wieloletni funkcjonariusz celny posiada praktyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie stosowania przepisów prawa celnego. Od wielu lat pracuje w międzynarodowych korporacjach, zajmując się problematyką celną – zarówno od strony praktycznej, jak i w aspekcie doradztwa oraz consultingu celnego, a także kontroli obrotu towarami podwójnego zastosowania. Jako członek Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej aktywnie współpracuje z podmiotami zrzeszonymi w tej organizacji. Współpracuje również jako szkoleniowiec z Trade & Customs Compliance Academy. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada licencję agenta celnego, a także czynnie współpracuje z lokalnymi podmiotami gospodarczymi w zakresie realizacji obrotu towarowego z zagranicą.
Program szkolenia:
- Reforma Unijnego Kodeksu Celnego (UKC Recast)
- projekt reformy UKC 2028: struktura i założenia
- Europejski Urząd Celny (EU Customs Authority)
- Centralny Portal Celny (EU Customs Data Hub)
- zmiany w roli przedstawicieli celnych, importerów i platform e-commerce
- nowa definicja „osoby odpowiedzialnej za zgłoszenie”
- zmiana podejścia do AEO i „Trust & Check Trader”
- Mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO₂
- zakres towarów objętych CBAM (stal, cement, nawozy, aluminium, wodór, energia)
- okres przejściowy 2023–2025 i pełne wdrożenie 2026
- raportowanie emisji – system CBAM Registry
- zmiana zakresu zwolnień z obowiązku raportowania
- obowiązki importerów i pośredników – status Upoważnionego Deklaranta CBAM
- sankcje za brak raportu CBAM
- ryzyka i planowane zmiany w zakresie CBAM
- Rozporządzenie o produktach wolnych od wylesiania (EU Deforestation Regulation)
- zakres EUDR: soja, kakao, kawa, kauczuk, drewno, olej palmowy, bydło
- wymóg Due Diligence Statement (DDS)
- weryfikacja pochodzenia działki (geolokalizacja)
- powiązania z ICS2, importem i eksportem
- rola podmiotów gospodarczych i pośredników logistycznych
- sankcje i ryzyka reputacyjne
- Zmiany w regułach pochodzenia preferencyjnego wg Konwencji PEM
- tło reformy Konwencji PEM
- stosowanie zmodernizowanych reguł PEM (2021–2025)
- nowe zasady tolerancji, kumulacji i operacji wystarczających
- różnice między klasycznym PEM a transitional rules
- przykłady kalkulacji pochodzenia (odzież, części maszyn)
- aktualizacja świadectw EUR.1 i deklaracji na fakturze
- Aktualne ryzyka w obsłudze celnej przedsiębiorstwa
- sankcje UE – reżimy sektorowe i indywidualne; pakiety sankcyjne
- krajowe przepisy sankcyjne i praktyka ich stosowania – przykłady
- nowe obowiązki weryfikacyjne przedsiębiorcy („due diligence sanctions”)
- bezpieczeństwo produktów – obowiązki importera (rozporządzenie 2023/988, GPSR)
- przykłady naruszeń i kar administracyjnych
- Podsumowanie i dyskusja:
- przegląd kluczowych zmian prawnych
- checklista działań dla przedsiębiorstwa na 2026 r.
KOSZT SZKOLENIA 1 osoby: 550 zł + VAT 23% (dla członków Izby 500 zł + VAT 23%)
(koszty obejmują: materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, przerwy kawowe, lunch).
MIEJSCE SZKOLENIA: Hotel Falcon***, ul. Jastrzębia 29, Rzeszów
Rejestracja na szkolenie jest obowiązkowa i odbywa się poprzez uzupełnienie formularza po prawej stronie —>
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE:
Udział w szkoleniu jest płatny.
Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest uzupełnienie powyższego formularza zgłoszeniowego.
Przesłanie zgłoszenia jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na wystawienie i przesłanie faktury w formie elektronicznej.
Rezygnacja ze szkolenia jest możliwa do 3 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. W przypadku rezygnacji z udziału w czasie krótszym niż 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik zobowiązany jest wskazać swojego zastępcę na czas szkolenia lub do uregulowaia pełnej płatności w przypadku nieobecności.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
tel. 17 854-90-50, email szkolenia@iph.rzeszow.pl
