SZANOWNI PAŃSTWO !
Izba Przemysłowo – Handlowa zaprasza do udziału
w szkoleniu stacjonarnym:
Podatek VAT w 2023 roku – aktualne zagadnienia z uwzględnieniem nadchodzących zmian
Termin szkolenia: 7 lutego 2023r.
Czas trwania: 9:30 – 14:00
Prowadzący: Tadeusz Chrząstek –szkoleniowiec, który tematyką podatku VAT – głównie w formie pracy zawodowej, – zajmuje się prawie 30 lat, czyli od samego początku wprowadzenia w Polsce podatku VAT( 05.07.1993r.). Posiada bogate doświadczenie zawodowe, między innymi 28-letnia praca w organach skarbowych, wykładowca prawa podatkowego na wyższych uczelniach, posiada państwowy certyfikat na doradcę podatkowego oraz licencję Ministerstwa Finansów doradcy podatkowego.
Program szkolenia:
1. SLIM-VAT 3:
- Zmiany w zakresie limitu dla małego podatnika;
- Zmiany dotyczące kursów walut stosowanych dla przeliczania faktur korygujących, w tym faktur zbiorczych;
- Doprecyzowanie terminów rozliczania WDT w przypadku nieterminowego otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów;
- Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT;
- Zmiany dotyczące wystawiania faktur zaliczkowych – brak obowiązku wystawienia faktury w określonych sytuacjach;
- Zmiany w zakresie zwolnień przedmiotowych (art. 43 ustawy VAT);
- Zmiany dotyczące proporcjonalnego odliczania podatku VAT:
a) podniesienie z 500 zł do 10 tyś. zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100%;
b) brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej; - Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT;
- Brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących on line;
- Obniżenie sankcji VAT; możliwość odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe;
- Umożliwienie zasad korygowania transakcji rozliczanych w ramach OSS oraz IOSS, gdy podatnik na moment jej składania nie korzysta z procedury OSS;
- Możliwość przelewów VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT;
- Wprowadzenie zmian w zakresie WIS;
2. Przypomnienie najważniejszych zmian wprowadzonych w latach 2021-2022 w fakturowaniu VAT:
SLIM VAT-1
- Znaczenie zmian w korygowaniu faktur w praktyce dla podatników;
- Duplikaty faktur – brak obowiązku oznaczania;
- Uproszczenie treści faktury zaliczkowej;
- Wydłużenie terminu do wystawienia faktury przed sprzedażą i zapłatą do 60 dni;
- Zmiany w treści faktur korygujących oraz nowe regulacje dotyczące zbiorczych faktur korygujących;
3. Ważne wyroki TSUE i ich wpływ na zmiany polskich przepisów:
- Ulga na złe długi:
a)istota ulgi na złe długi;
b) rozliczanie ulgi przez dłużnika i wierzyciela;
c) Wyrok TSUE C-335/19 i jego wpływ na zmiany wprowadzone pakietem SLIM-VAT 2;
d) Obowiązki raportowania ulgi na złe długi w JPK_V7; - Wyrok TSUE C-895/19 i jego wpływ na rozliczanie importu usług oraz WNT;
- Sankcje administracyjne w VAT:
a) naliczanie sankcji 15%, 20%, 30% i 100% za różne błędy podatnika;
b) przypadki, w których można uniknąć sankcji;
c) Wyrok TSUE C-935/19 i jego wpływ na rozliczenia podatkowe jeszcze przed zmianami wynikającymi z Pakietu Slim-VAT 3;
4. Zmiany w trakcjach krajowych wynikających z Pakietu Slim-VAT 2 – podsumowanie:
- Uprawnienie do korekty podatku naliczonego w całym okresie prawa do odliczenia (przez 4 miesiące lub 3 kwartały);
- Nowe zasady składania VAT-26 – odliczanie 100% VAT od wydatków samochodowych;
- Oświadczenie o rezygnacji ze zwolnienia z VAT przy zbyciu nieruchomości – składanie oświadczeń do US lub w akcie notarialnym;
5. Zmiany w trakcjach międzynarodowych wynikających z Pakietu Slim-VAT 2:
- Rozliczanie korekt obniżających podstawę opodatkowania w transakcjach WNT, dostawy odwróconej i importu usług;
- Korekta transakcji importu towaru w terminie 4 miesięcy w ramach procedury uproszczonej;
- Transakcje łańcuchowe, gdy organizator jest pierwszym w łańcuchu – doprecyzowanie przepisów;
6. Krajowy System e-Faktur (tzw. KSeF) w 2023 r. – wybrane zagadnienia systemu dobrowolnego:
- Wystawianie i otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych;
- Przesłanki otrzymania zwrotu VAT w terminie 40-dniowym;
- Sposób autoryzacji w systemie KSeF oraz wyznaczanie osób upoważnionych;
- Korygowanie faktur w KSeF;
- Duplikaty oraz noty w KSeF;
- Faktury ustrukturyzowane wystawiane dla konsumentów;
- Ułatwienia w zakresie zapewnienia autentyczności, integralności oraz czytelności;
- Ułatwienia w zakresie JPK_FA;
7. Transakcje transgraniczne – wybrane zagadnienia.
8. Wybrane zagadnienia dotyczące obrotu i usług związanych z nieruchomościami.
9. Pytania i problemy uczestników szkolenia.
KOSZT SZKOLENIA dla 1 osoby: 350zł + VAT 23%, dla członków Izby 320 zł + VAT 23%. (koszty obejmują: materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, przerwy kawowe oraz lunch).
MIEJSCE SZKOLENIA: Restauracja „Galaktyka” w Rzeszowie, ul. Z. Kozienia 3
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE:
Udział w szkoleniu jest płatny.
Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest skontaktowanie się telefoniczne
z IPH w Rzeszowie tel. 17 854-90-50 / uzupełnienie powyższego formularza zgłoszeniowego / wysłanie zgłoszenia oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
a także potwierdzenia przelewu na konto:
PKO BP SA I Oddział w Rzeszowie 27 1020 4391 0000 6802 0078 8752
adres email szkolenia@iph.rzeszow.pl.