Skip to content
ul. Słowackiego 24/47, 35-060 Rzeszów
Izba Przemysłowo-Handlowa w Rzeszowie

Izba Przemysłowo-Handlowa w Rzeszowie

  • Home
  • O izbie
    • Władze Izby
    • Nasza Izba
    • Księga znaku
  • Członkostwo
    • Firmy członkowskie
    • Oferty firm członkowskich
    • Dołącz do nas
  • Szkolenia
  • Legalizacja
  • Wiarygodna Firma i Lider Województwa 
    • Gala 2024
    • Gala 2023
    • Gala 2022
  • Współpraca
    • Projekt „Nowoczesna Firma”
    • Misje gospodarcze
    • KLASTER INNOWATOR
  • Kontakt
Menu Zamknij
  • Home
  • O izbie
    • Władze Izby
    • Nasza Izba
    • Księga znaku
  • Członkostwo
    • Firmy członkowskie
    • Oferty firm członkowskich
    • Dołącz do nas
  • Szkolenia
  • Legalizacja
  • Wiarygodna Firma i Lider Województwa 
    • Gala 2024
    • Gala 2023
    • Gala 2022
  • Współpraca
    • Projekt „Nowoczesna Firma”
    • Misje gospodarcze
    • KLASTER INNOWATOR
  • Kontakt

Podatek VAT w 2023 roku – aktualne zagadnienia z uwzględnieniem nadchodzących zmian.

SZANOWNI PAŃSTWO !

Izba Przemysłowo – Handlowa zaprasza do udziału
w szkoleniu stacjonarnym:

Podatek VAT w 2023 roku – aktualne zagadnienia z uwzględnieniem nadchodzących zmian

Termin szkolenia: 7 lutego 2023r.
Czas trwania: 9:30 – 14:00
Prowadzący: Tadeusz Chrząstek –szkoleniowiec, który tematyką podatku VAT – głównie w formie pracy zawodowej, – zajmuje się prawie 30 lat, czyli od samego początku wprowadzenia w Polsce podatku VAT( 05.07.1993r.). Posiada bogate doświadczenie zawodowe, między innymi 28-letnia praca w organach skarbowych, wykładowca prawa podatkowego na wyższych uczelniach, posiada państwowy certyfikat na doradcę podatkowego oraz licencję Ministerstwa Finansów doradcy podatkowego.

Program szkolenia:

1. SLIM-VAT 3:

  • Zmiany w zakresie limitu dla małego podatnika;
  •  Zmiany dotyczące kursów walut stosowanych dla przeliczania faktur korygujących, w tym faktur zbiorczych;
  •  Doprecyzowanie terminów rozliczania WDT w przypadku nieterminowego otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów;
  •  Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT;
  •  Zmiany dotyczące wystawiania faktur zaliczkowych – brak obowiązku wystawienia faktury w określonych sytuacjach;
  •  Zmiany w zakresie zwolnień przedmiotowych (art. 43 ustawy VAT);
  •  Zmiany dotyczące proporcjonalnego odliczania podatku VAT:
    a) podniesienie z 500 zł do 10 tyś. zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100%;
    b) brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej;
  • Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT;
  • Brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących on line;
  •  Obniżenie sankcji VAT; możliwość odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe;
  •  Umożliwienie zasad korygowania transakcji rozliczanych w ramach OSS oraz IOSS, gdy podatnik na moment jej składania nie korzysta z procedury OSS;
  •  Możliwość przelewów VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT;
  •  Wprowadzenie zmian w zakresie WIS;

2. Przypomnienie najważniejszych zmian wprowadzonych w latach 2021-2022 w fakturowaniu VAT:
SLIM VAT-1

  •  Znaczenie zmian w korygowaniu faktur w praktyce dla podatników;
  •  Duplikaty faktur – brak obowiązku oznaczania;
  •  Uproszczenie treści faktury zaliczkowej;
  •  Wydłużenie terminu do wystawienia faktury przed sprzedażą i zapłatą do 60 dni;
  •  Zmiany w treści faktur korygujących oraz nowe regulacje dotyczące zbiorczych faktur korygujących;

3. Ważne wyroki TSUE i ich wpływ na zmiany polskich przepisów:

  •  Ulga na złe długi:
    a)istota ulgi na złe długi;
    b) rozliczanie ulgi przez dłużnika i wierzyciela;
    c) Wyrok TSUE C-335/19 i jego wpływ na zmiany wprowadzone pakietem SLIM-VAT 2;
    d) Obowiązki raportowania ulgi na złe długi w JPK_V7;
  • Wyrok TSUE C-895/19 i jego wpływ na rozliczanie importu usług oraz WNT;
  •  Sankcje administracyjne w VAT:
    a) naliczanie sankcji 15%, 20%, 30% i 100% za różne błędy podatnika;
    b) przypadki, w których można uniknąć sankcji;
    c) Wyrok TSUE C-935/19 i jego wpływ na rozliczenia podatkowe jeszcze przed zmianami wynikającymi z Pakietu Slim-VAT 3;

4. Zmiany w trakcjach krajowych wynikających z Pakietu Slim-VAT 2 – podsumowanie:

  • Uprawnienie do korekty podatku naliczonego w całym okresie prawa do odliczenia (przez 4 miesiące lub 3 kwartały);
  •  Nowe zasady składania VAT-26 – odliczanie 100% VAT od wydatków samochodowych;
  •  Oświadczenie o rezygnacji ze zwolnienia z VAT przy zbyciu nieruchomości – składanie oświadczeń do US lub w akcie notarialnym;

5. Zmiany w trakcjach międzynarodowych wynikających z Pakietu Slim-VAT 2:

  •  Rozliczanie korekt obniżających podstawę opodatkowania w transakcjach WNT, dostawy odwróconej i importu usług;
  •  Korekta transakcji importu towaru w terminie 4 miesięcy w ramach procedury uproszczonej;
  •  Transakcje łańcuchowe, gdy organizator jest pierwszym w łańcuchu – doprecyzowanie przepisów;

6. Krajowy System e-Faktur (tzw. KSeF) w 2023 r. – wybrane zagadnienia systemu dobrowolnego:

  •  Wystawianie i otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych;
  •  Przesłanki otrzymania zwrotu VAT w terminie 40-dniowym;
  •  Sposób autoryzacji w systemie KSeF oraz wyznaczanie osób upoważnionych;
  •  Korygowanie faktur w KSeF;
  •  Duplikaty oraz noty w KSeF;
  •  Faktury ustrukturyzowane wystawiane dla konsumentów;
  •  Ułatwienia w zakresie zapewnienia autentyczności, integralności oraz czytelności;
  •  Ułatwienia w zakresie JPK_FA;

7. Transakcje transgraniczne – wybrane zagadnienia.


8. Wybrane zagadnienia dotyczące obrotu i usług związanych z nieruchomościami.


9. Pytania i problemy uczestników szkolenia.

KOSZT SZKOLENIA dla 1 osoby: 350zł + VAT 23%, dla członków Izby 320 zł + VAT 23%. (koszty obejmują: materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, przerwy kawowe oraz lunch).

MIEJSCE SZKOLENIA: Restauracja „Galaktyka” w Rzeszowie, ul. Z. Kozienia 3

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE:

Udział w szkoleniu jest płatny.

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest skontaktowanie się telefoniczne
z IPH w Rzeszowie tel. 17 854-90-50 / uzupełnienie powyższego formularza zgłoszeniowego / wysłanie zgłoszenia oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
a także potwierdzenia przelewu na konto:
PKO BP SA I Oddział w Rzeszowie 27 1020 4391 0000 6802 0078 8752
adres email szkolenia@iph.rzeszow.pl.

Program szkolenia w wersji PDF

Zgłoszenie na szkolenie w wersji DOC

Newsletter

Mapa dojazdu

Kontakt:

ul. Słowackiego 24/47
35-060 Rzeszów
tel.:  +48(17) 8549050 / 8549049
e-mail: iph@iph.rzeszow.pl, sekretariat@iph.rzeszow.pl, szkolenia@iph.rzeszow.pl

KRS: 0000171929
REGON: 005151703
NIP: 813-02-68-780
KONTO: PKO BP SA 27 1020 4391 0000 6802 0078 8752

Copyright 2025 - IPH Rzeszów
Skip to content
Open toolbar Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

  • powiększ tekstpowiększ tekst
  • pomniejsz tekstpomniejsz tekst
  • skala szarościskala szarości
  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • negatywny kontrastnegatywny kontrast
  • jasne tłojasne tło
  • podświetl linkipodświetl linki
  • czytelna czcionkaczytelna czcionka
  • Reset Reset